27
فوریه

نمونه ویلا جنگلی مدرن برای تبدیل شدن به یک اقامتگاه آرامش بخش

این ویلا جنگلی مدرن و باورنکردنی نه تنها به عنوان یک ویلا خاص در دل جنگل طراحی شده است، بلکه به طبیعت اطراف اجازه می دهد تا از بیرون به داخل گسترش یابد و فضای ویلا آرامش بخشی را با محوریت یکپارچگی با طبیعت ایجاد کند.

ویلا ژوکوفکا که در میان درختان غول پیکر قرار دارد، یکی از جدیدترین ویلاهای مدرن است که از تابلوی نقاشی معمار الکساندرا بیرون آمده است. این ویلا جنگلی مدرن که با طراحی جاودانه و خاص خود ، برنده جایزه معماری نیز شده است ، اصل طراحی این ویلا حفظ ارتباط پر ارزش محیط زندگی با طبیعت میباشد.

در حالی که جامعه کنونی را برای ارائه همه چیز مورد نیاز برای زندگی مدرن ساخته است، محیط جنگلی دست نخورده مزایای خاص خود را دارد، مزایایی که ممکن است برای سبک زندگی پر استرس قرن بیست و یکم مفیدتر باشد. اولین مزایا مناطق جنگلی در ماه های سرد و گرم معمولا دمایی متعادل خواهند داشت و همچنین با درختان اطراف، ویلاهای جنگلی از حریم خصوصی بیشتری نیز برخوردار هستند. علاوه بر این، چهره پویا و دائماً در حال تغییر طبیعت در طول فصول، نقطه کانونی عالی برای فضای داخلی، به‌ویژه سبک‌های امروزی است که با وسعت بزرگ شیشه‌ای که به عنوان دیوارهای بیرونی استفاده می‌شود، مشخص می‌شود.

مقاله پیشنهادی : نمونه طراحی ویلا

ویلا ژوکوفکا با درب‌ها و پنجره‌های شیشه‌ای کشویی بزرگ که به سمت محوطه باغ و جنگل باز می‌شود، کاملاً یکپارچگی با طبیعت را نشان می‌دهد. علاوه بر این، فضای بیرونی که این خانه را در جنگل احاطه کرده است، اساساً جنگل را به اتاق نشیمن دوم تبدیل می کند و به ساکنان اجازه می دهد تا به خانه در یک محیط واقعاً آرام برگردند. در عین حال، در طراحی داخل ویلا، اتاق غذاخوری با پنجره های تمام قد که برای ایجاد حس وسعت و برقراری ارتباط با جنگل طراحی شده است. علاوه بر این، پلان مفهومی باز و طرح رنگی ظریف مینیمال، فضای داخلی را روشن و مطبوع می کند.

کلید طراحی

ظرافت و سادگی معماری مدرن با آرامش جنگل می تواند منجر به خانه جنگلی خیره کننده شود – دارویی برای سبک زندگی پر استرس در قرن بیست و یکم.

نمای ویلا جنگلی مدرن

بیایید در این خانه جنگلی زیبا و مدرن قدم بزنیم و ببینیم الکساندرا و تیمش چه نوع راه حل ها و ایده هایی را برای این پروژه ساخته اند.

ویژگی های ویلا مدرن ژوکوفکا


در یک ملک مربع شکل، 3 بخش چوبی به دقت قرار گرفته اند تا از حرکت آفتاب و سایه درختان در طول روز بهره ببرند. بزرگترین بخش یک 2 سطحی است که در قسمت جلویی ملک واقع شده است. آلاچیق دوم که کمی از خانه فاصله دارد اما از نظر فیزیکی به آن متصل است، میزبان گاراژ است. مولفه اتصال که از بتن مسلح ساخته شده است، علاوه بر ایجاد جذابیت بصری به نما، مسیر دسترسی به ورودی اصلی را می پوشاند و در زمان بد آب و هوا از آن محافظت می کند. مسیر نیز در شب روشن می شود. در قسمت عقب، به دنبال محور توسعه طولی، کوچکترین از 3 حجم دارای استخر سرپوشیده است. منطقه مسکونی از طریق راهروی شیشه ای زیبا که مشرف به حیاط مرکزی است، به استخر سرپوشیده متصل می شود.


نمای جلویی این ویلا جنگلی زیبا، علاوه بر ورودی اصلی، هیچ روزنه ای ندارد و حریم خصوصی را از خیابان تامین می کند. برای اینکه ظاهری مدرن به آن بدهد، نمای بیرونی با خطوط مستقیم تیز مشخص می شود. علاوه بر این، دیوارهای طبقه همکف دارای رنگ های قهوه ای و خاکی هستند که خانه را با جنگل هماهنگ می کند. احساس مدرن در طبقه بالایی با رنگ سفید متضاد و تمیز تاکید شده است. نما همچنین نشان دهنده استفاده گسترده از شیشه به منظور انتقال هر چه بیشتر نور روز به داخل است. علاوه بر این، تقریباً از هر اتاق خانه حداکثر دید مناظر جنگل را فراهم می کند. دیوارهای شیشه ای قابل اجرا همچنین از تهویه مناسب خانه در طول ماه های گرم اطمینان حاصل می کنند.

عنصر ساختاری خانه جنگلی مدرن طراحی شده توسط الکساندرا


دیوارهای شیشه ای قابل اجرا نقش مهمی را در طبقه همکف ایفا می کنند که برای اتصال فضای داخلی به تراس ها و حیاط مرکزی استفاده می شود.

از هر فرصتی برای ایجاد فضاهای زندگی در فضای باز استفاده کنید ولی باید اصول آن را رعایت کنید تا دچار هدرفت انرژی و اذیت شدن نور افتاب و … جلوگیری کنید ، به همین دلیل است که این خانه جنگلی شگفت انگیز از بالکن ها و تراس های بزرگ بهره می برد. برای به حداکثر رساندن استفاده از آنها، معماران تا حدی تراس اصلی را با استفاده از بالکن بالا پوشش دادند تا فضای داخلی را از آفتاب مستقیم در طول روزهای تابستان تحت الشعاع قرار دهند. برای اتصال تمام آلاچیق ها و مناطق زندگی در فضای باز، مسیرهایی از طریق حیاط مرکزی پخش می شوند.

مقاله پیشنهادی : طراحی ویلا استخردار


پالت رنگ خاکی مدرن از بیرون به داخل ادامه می یابد. رنگ سفید غالب در سرتاسر خانه برای انعکاس نور روز و روشن کردن فضای داخلی و همچنین ایجاد حس مدرن و پیچیده در ویلا استفاده شده است. فقط فضای جادویی ایجاد شده در ماه های زمستان را تصور کنید که به دلیل استفاده گسترده از دیوارهای شیشه ای کف تا سقف، رنگ سفید فضای داخلی با مناظر جنگلی برفی بیرون ادغام می شود. محو کردن مرز بین داخل و خارج باید یکی از ارزشمندترین ویژگی های ویلاهای مدرن باشد و این خانه جنگلی باورنکردنی دقیقاً نحوه انجام آن را آشکار می کند. با این حال، برای احترام به پالت رنگ خاکی که در نمای بیرونی دیده می شود و نیاز به چند نقطه کانونی دارد، برخی از عناصر داخلی با رنگ قهوه ای تیره متضاد برجسته می شوند.

مقاله پیشنهادی : نمونه طراحی ویلا شماره دوازده

در اینجا یک نکته وجود دارد:

از آنجایی که رنگ سفید به جای جذب نور، نور را منعکس می کند، رنگ سفید برای فضاهای داخلی با دسترسی محدود به نور روز مناسب است.

طراحی پلان طبقات

علاوه بر رنگ سفید غالب در فضای داخلی، معماران طرح طبقه باز را انجام دادند تا اجازه دهند نور روز حتی به دورترین قسمت این خانه جنگلی برسد. در طبقه همکف، فضاهای عمومی مانند اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن و آشپزخانه که در مرکز قرار گرفته اند در یک فضای پیوسته ترکیب شده اند. مهمترین عنصر این منطقه، شومینه مدرن دو طرفه است که در داخل دیوار ساخته شده است که از نظر بصری اتاق نشیمن و غذاخوری را از هم جدا می کند. شومینه به گونه ای مبتکرانه طراحی شده است که به طور همزمان به هر دو اتاق خدمات می دهد.

مقاله پیشنهادی : طراحی پلان ویلا

لوسترهای مینیمالیستی که از سقف دو ارتفاع آویزان شده اند و همچنین هنر انتزاعی برای بهبود طراحی مدرن در اتاق غذاخوری استفاده می شود. طبقه دوم دارای قسمت های خصوصی مانند اتاق خواب، حمام و دفتر خانه است. پله ها مینیمالیستی، با استفاده از پالت رنگی یکسان، مناطق عمومی را به طبقه بالا و مناطق خصوصی را به طبقه پایین پیوند می دهد. حمام، به عنوان خصوصی ترین منطقه خانه، دارای پالت تیره با سنگ مرمر مشکی متمایز است تا ظاهری لوکس و ظریف را در کنار بقیه خانه ایجاد کند.
آیا این خانه جنگلی زیبا و مدرن را دوست دارید؟ ما را دنبال کنید و برای نمونه های بیشتر از بهترین معماری و طراحی مدرن جهان مشترک شوید!

منبع : Architect beast

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]