طراحی ویلا مدرن و لوکس
26
فوریه

طراحی ویلا لاکچری، ویژگی های طراحی ویلای لوکس و خاص

 برای طراحی ویلا و ویلا سازی باید اصول و قوانین خاصی رعایت شود، در طراحی ویلا لوکس باید بین پلان و فرم هماهنگی زیادی وجود داشته باشد به این معنا که قرار گیری هرکدام از قسمت های ویلا باید با یکدیگر هماهنگ و تناسب داشته باشند، یکی دیگر از اصولی که باید در طراحی ویلا لوکس رعایت شود این است که به نحوه قرارگیری ساختمان از لحاظ موقعیت و شرایط آب و هوایی دقت شود، با ما باشید تا شمارا با دیگر اصول و قوانین طراحی ویلای لوکس مدرن آشنا کنیم.

تماس با دژار 02126458051

از مشاوره تا طراحی و اجرا ویلا ! با تیم مهندسین دژار تماس بگیرید.

تماس با ما

طراحی ویلا مدرن

 همان طور که گفتیم در طراحی و ساخت ویلا اصول و قوانین زیادی وجود دارد، یکی از مهم‌ ترین اصول آن طراحی دکوراسیون داخلی ویلا است، طراح باید طراحی داخلی را با دقت خیلی زیادی انجام بدهد چراکه این عامل باعث می شود ویلای شما با سایر ویلاهای دیگر متمایز شود.

 در طراحی محیط داخلی ویلای لوکس باید از پنجره هایی که ابعاد بزرگ دارند استفاده کرد زیرا این امر باعث می شود در طراحی ویلا نور بیشتری وارد منزل شود و کیفیت محیط را تا حد زیادی افزایش می دهد.

یکی از اصول مهم طراحی نمای ویلای لاکچری می باشد که  از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که اولین چیزی که در یک ساختمان به چشم می آید نمای بیرونی آن است، حال در طراحی نمای بیرونی ویلا و طراحی نمای داخلی آن باید اصول و عواملی رعایت شود که در ادامه هر یک را توضیح می دهیم.

 طراحی داخلی ویلای لاکچری

 یکی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مساحت آن می باشد، در صورتی که ویلا اندازه بزرگی داشته باشد ایده های بسیار زیادی برای طراحی داخلی ویلای مدرن وجود دارد، برای اجرای طراحی دکوراسیون داخلی باید هزینه زیادی را پرداخت کنید ولی در عوض تمامی امکاناتی که موجب  آسایش و آرامش شما در ویلا می شود فراهم است علاوه بر برطرف کردن نیاز های مشتری، زیبایی و جذابیت زیادی دارد.

 یکی از اصولی که باید در اجرای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای لاکچری به آن دقت کنید نحوه چیدمان وسایل است این امر اهمیت خیلی زیادی دارد .

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون داخلی لاکچری

طراحی داخلی ویلا

 طراحی نمای ویلای لوکس

 درطراحی نمای بیرونی ویلای لاکچری باید اصول زیر را رعایت کنید؛

 رعایت هماهنگی رنگ ها در نما:

 اگر از رنگ های مناسبی در طراحی نمای ویلای لوکس استفاده نشود کیفیت بصری ویلا کاهش می یابد، به همین دلیل انتخاب رنگ های مناسب در طراحی نمای بیرونی مدرن اهمیت خیلی زیادی دارد و باید با سایر عناصر هم خوانی داشته باشد.

 حفظ سادگی در نمای ویلا:

 یکی از اصولی که باید در طراحی نمای بیرونی ویلای لوکس رعایت کنید حفظ سادگی و خوانایی آن است، بنابراین پیچیدگی زیاد آن باعث می شود جزئیات به کار رفته در نمای خارجی دیده نشود همچنین زیبایی آن را از بین می برد، پس هرچه نما ساده تر طراحی شود روی کیفیت آن تأثیر بیشتری می گذارد.

 هماهنگی عناصر به کار رفته در طراحی نمای بیرونی:

 در تمامی عناصری که برای طراحی بیرونی ویلا در نظر گرفته می شود باید پیوستگی وجود داشته باشد طوری که به یک شکل باشند و از اجزای پراکنده تشکیل نشود، به همین دلیل باید تحت نظر یک شکل کلی طراحی شود.

نور پردازی نمای ویلا در طراحی لوکس

 نورپردازی نمای خارجی ویلا اهمیت خیلی زیادی دارد چراکه نورپردازی باعث می شود ویلا در شب زیبایی خودش را حفظ کند و دیدنی تر شود، در نور پردازی هدف این است که ابتدا ویلا به چشم بیاید بعد نور پردازی به کار رفته در آن.

اصول و ضوابط طراحی ویلا لوکس

 نور کافی:

نور پردازی در طراحی ویلا کلاسیک و مدرن از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه باید تمام فضا های ویلای مدرن نور زیادی داشته باشند، هنگامی که نور به داخل ویلا می تابد شادابی و سر زندگی خاصی را به  ارمغان می آورد، بنابراین یک عامل مهمی که باید در نمونه طراحی ویلای لاکچری رعایت کنید نورپردازی آن است، در اکثر ویلای مدرن از پنجره‌های بسیار بزرگی استفاده می شود، در غیر این صورت طراحی ویلا ارزش زیادی ندارد. مثلاً قسمت هایی مانند: آشپزخانه و پذیرایی باید نور آفتاب مستقیمأ به آن‌ها بتابد، در طراحی ویلا لوکس باید جهت تابش نور خورشید بررسی شود و بر اساس آن فضاهای ویلا را طراحی نمود.

 در صورتی که قسمت های مختلف ویلای لوکس نور کافی نداشته باشد آن را کسل کننده و بی روح نشان می دهد و پس از مدتی که در آن زندگی کنید خسته می شوید.

مقاله پیشنهادی : ساخت ویلا با کمترین هزینه

ابعاد قسمت های مختلف:

 اندازه قسمت های مختلف ویلا جزء مواردی است که بیننده به آن توجه زیادی می ‌کند، در صورتی که یک اتاق با اندازه خیلی کوچک طراحی کنید چند متر از فضای واقعی ویلا را از دست داده اید. علاوه بر اینکه قسمت های مختلف ویلای مدرن باید اندازه مناسبی داشته باشند بلکه هماهنگی و تناسب آن ها با دیگر قسمت های ویلا اهمیت خیلی زیادی دارد.

طراحی فضاهای داخلی ویلا

 در طراحی ویلا باید به جاگذاری فضاهای مختلف توجه زیادی شود، مثلاً اگر در حمام داخل آشپز خانه وارد شود فکر خوبی نیست و خوشایند نمی باشد، بنا براین باید هر کدام از قسمت ها در جای درستی قرار بگیرند، آشپز خانه و سالن مهمان باید به سمت نور خورشید طراحی شوند علاوه بر این سرویس های بهداشتی  باید در جایی قرار بگیرند که به دور از فضا های عمومی باشند همچنین اتاق خواب ها در جای خصوصی باید قرار بگیرند طوری که رفت و آمد در آن کمتر باشد.

 در ویلاهای مدرنی که به صورت دوبلکس ساخته شده اند باید پله ها طوری طراحی شوند که مانعی برای تابش نور نباشند. به طور کلی باید تمام عوامل در جا گذاری قسمت های مختلف ویلای مدرن رعایت شود.

قرار گیری در های ورودی:

 تمامی در های ورودی اصلی در طراحی ویلا مدرن باید در جای مناسبی طراحی شوند، مثلا در جاهای خصوصی قرار نگیرند یا جلوی نور نباشند بنابراین باید در جایی قرار بگیرند که تمامی افراد ویلا بتوانند رفت و آمد داشته باشند، علاوه بر این در طراحی ویلا درب اتاق خواب ها باید در جایی قرار بگیرد که راهی برای استفاده از سرویس های بهداشتی وجود داشته  باشد.

 به طور کلی  در طراحی ویلا لوکس باید جزئیات و نکات ریزی را رعایت کنید تا ویلای شما از یک ویلای معمولی متمایز شود.

بهترین ایده ها برای طراحی ویلا لوکس

برای افرادی که دوست دارند ویلایی خاص و لوکس داشته باشند ، ما ایده هایی در ادامه برای شما بازگو میکنیم که می تواند شما را در خلق زیباترین و لوکس ترین ویلا یاری دهد. قطعا در مرحله اول علاوه بر احساس لوکس بودن در ویلا ، راحتی ویلا نیز مدنظر کارفرما می باشد چرا که آخر هفته ها و تعطیلات خود را در کنار دوستان یا خانواده خود باید در آرامش و راحتی سپری کنید و از زیبایی ویلای خود و امکانات آن لذت ببرید.

برای شروع طراحی ویلا ، شاید در نگاه اول ایده راحتی خانه ، موضوع بسیار ساده به نظر می رسد. اما از طریق سادگی می توانیم آرامش داشته باشیم و برای همین موضوع باید براساس اصول تخصصی طراحی را شروع کنیم.

ایده طراحی ویلا لوکس و کوچک

مطمئناً ، باید هوشمندانه فکر کنید که چگونه مبلمانی انتخاب کنید که نسبت به متراژ ویلای شما مناسب باشد و احساس راحتی خوبی داشته باشد . برای مثال مبلمان چستر که در حال حاضر ترند ویلاهای کلاسیک است میتواند مناسب شما باشد یا شاید بدلیل فضای محدود مدل های دیگری مناسب ویلا شما باشد .

در محوطه سازی ویلا لوکس ، می توان از آتش دان های لوکس و استخر استفاده کرد تا امکانات ویلا شما افزایش پیدا کند. در طراحی داخلی ، می توانیم از صندلی های پایه بلند و جزیره با سنگ مرمر در آشپزخانه استفاده نماییم همچنین چراغ رشته ای آویز روی جزیره را که باعث زیبایی ویلا می شود فراموش نکنید.

ایده های طراحی ویلا خاص و لاکچری

طراحی ویلا لوکس مانند یک قلعه شاهانه است. استفاده از رنگ سفید در سراسر ویلا میتواند ظرافت خاصی به ویلا ما ارائه دهد.

طراحی استخر در محوطه ویلا یا داخل ویلا نیز می تواند از ایده های جذاب برای هر ویلایی به شما آورد . برای افرادی که شنا را دوست دارند ایده خوبی برای انتخاب است.

استفاده از مبلمان با طرح های کلاسیک و شاهانه ، فرش ها ابریشم گران قیمت ، امکانات ورزشی و اتاق کار نیز از مواردی است که به ویلای شما را لوکس خواهد کرد . گچ بری دیوارها بر اساس طرح های کلاسیک و هخامنشی ، سرستون های بلند در نما ویلا از ایده های طراحی ویلا لوکس میباشد.

شاه نشین در روف گاردن ویلا از موراد است که هم در طراحی ویلا مدرن و طراحی ویلا کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد.

پیشنهادات جالب برای ویلا باز

اجازه دهید به سمت طراحی بعدی برویم. نظر شما در مورد ایده های طراحی ویلا با نقشه باز چیست؟ ما مطمئن هستیم که دیدن آن بسیار جذاب است. ایده های بالا منعکس کننده یک ویلا لوکس عالی است ولی طرح باز ویلا نیز از مواردی است که طرفداران خود را دارد.

طراحی داخلی ویلا لوکس

ایده های کم هزینه در ویلا

برای افرادی که آفتاب گرفتن را دوست دارند ، داشتن مکانی برای آفتاب گرفتن با خواسته شما مطابقت دارد. می توانیم دو جفت تخت مخصوص کنار استخری تهیه کنید .این تخت ها را میتوانید کنار استخر خود یا روی روف گاردن قرار دهید ، این یک مکان مناسب برای آفتاب گرفتن است. حتی اگر نخواهید هزینه زیادی برای ساخت ویلا کوچک کنید ، این ایده برای کمترین هزینه را دارد و طراحی و اجرا روف گاردن نیز هزینه بالایی نخواهد داشت.

همچنین طراحی و استفاده از تراس ، میز و صندلی در محوطه بیرونی ویلا نیز از موارد کم هزینه در طراحی ویلا لوکس میباشد. این ایده خوبی برای آوردن غذای خود به بیرون است. هنگام غذا خوردن نسیم را احساس کنید. این یکی از بزرگترین تجربه هایی است که ما به راحتی نمی توانیم آن را پیدا کنیم.

جمع بندی

در نهایت اگر میخواهید ویلایی لوکس و خاص داشته باشید ، باید طراحی و اجرا پروژه خود را به شرکت تخصصی در این حوزه بسپارید چرا که با توجه به هزینه های زیاد ساخت و ساز ، طراحی ویلا شما باید بر اساس اصول خاص و حرفه ای صورت گیرد تا دقیقا همان چیزی که در ذهن شما شکل گرفته است در نهایت در واقعیت ساخته شود تا احساس آرامش خاطر داشته باشید .

برای مشاوره و طراحی ویلا با گروه مهندسین دژار تماس بگیرید . دژار با یک دهه تجربه در حوزه طراحی و اجرا ویلا ، میتوانند شما را از صفر تا صد پروژه ویلایی شما یاری کنند . با ما تماس بگیرید . 02126458051

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 3 میانگین: 5]