27
نوامبر

سقف متحرک استخر چیست؟ انواع آن

یک استخر روباز در یک زمین شخصی به سرعت کثیف می‌شود. فیلترهای تمیزکننده نمی‌توانند با گرد و غبار، چمن و برگ‌هایی که توسط باد به داخل آب رانده می‌شوند مقابله کنند. عدم وجود دیوار و سقف باعث می‌شود در هوای بد نتوانید از استخر استفاده کنید؛ بنابراین نیاز به پوشاندن سازه با سایبان، آلاچیق یا سقف متحرکوجود دارد.

سقف متحرک هوبر

انواع سقف متحرک

انواع سقف متحرک استخر که می‌توانید برای منزل شخصی خود در نظر بگیرید شامل موارد زیر هستند.

سقف متحرک شیشه‌ای

برای استخر خود سقف‌های شیشه‌ای در نظر بگیرید که سازه‌ای شفاف و لوکس هستند. سقف‌های تلسکوپی و انواع گیوتینی از جمله مدل‌های محبوب سقف متحرک شیشه‌ای هستند.

سقف متحرک پلی کربنات

این مدل از سقف‌ها با وزن کم و مقاومت بالای خود شناخته می‌شوند و به همین دلایل محبوبیت دارند. با این مدل امکان دیدن محوطه استخر برای همسایگان وجود نخواهد داشت و امنیت بالایی فراهم می‌شود. این سازه به اندازه شیشه شفاف نیست و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

سقف متحرک پارچه ای

اگر به مدل‌های پارچه‌ای برای سقف متحرک فکر کرده‌اید، بهتر است بدانید که آن‌ها چیزی بیش از سایه‌بان نیستند و باید در همین حد از آن‌ها انتظار داشته باشید. با این وجود از تابش آفتاب جلوگیری کرده و دید اطراف را به استخر محدود می‌کنند. بهتر است در هنگام خرید انواعی را که دارای پایه‌های فلزی و پارچه‌های باکیفیت هستند انتخاب کنید.

اهمیت استفاده از سقف متحرک برای استخر

دلایل مختلفی برای محافظت از استخر با سقف متحرک وجود دارد که از آن جمله به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • محافظت از استخر در برابر ورود اجسام خارجی به آب
  • کاهش هزینه‌های شیمیایی برای تصفیه آب و کاهش آلودگی آن
  • محافظت از آب در برابر رشد فیتوپلانکتون‌ها، میکروارگانیسم‌ها و…
  • جلوگیری از سقوط حیوانات خانگی و کودکانی که در اطراف منطقه قدم می‌زنند به داخل استخر
  • حفاظت از سازه استخر در برابر تأثیرات محیطی و افزایش عمر مفید سازه
  • کاهش تبخیر آب که به ویژه در تابستان اهمیت دارد.
  • کاهش هزینه گرمایش آب که به آرامی‌ در فضای بسته خنک می‌شود.
  • امکان استفاده از استخر بدون توجه به آب و هوا و زمان سال

انواع سازه‌های محافظ برای استخر

انتخاب یک مانع رطوبت و غبار به عوامل مختلفی مانند محوطه استخر، طراحی استخر، ویژگی‌های عملیاتی (فصلی یا میزان استفاده)، مشخصات مکان استخر و توانایی‌های مالی مالک بستگی دارد. بیایید به محبوب‌ترین راه‌های محافظت از استخر نگاه کنیم:

ایجاد سایبان برای استخر

سایه بان ساختاری جهانی است که می‌تواند استخر را در برابر نور خورشید و بارش محافظت کند. پوشش استخر برای مناطقی که در آب و هوای گرم قرار دارند مناسب است.

استفاده از پارچه برای پوشش استخر

یک پارچه ضدآب به طور قابل اعتمادی از استخر در برابر گرد و غبار و زباله محافظت می‌کند. در صورت لزوم می‌توانید این سقف پارچه ای را بخرید یا خودتان درست کنید. تنها مزیت روکش استخر قیمت آن است؛ وگرنه به سرعت کثیف می‌شود و بادوام نیست.

ساخت سقف متحرک برای استخر

جنس و طراحی این سقف‌های متحرک بر قیمت، استحکام و عمر مفید آن تأثیر می‌گذارد. سقف متحرک یک گزینه جهانی و مقرون به صرفه برای استخر است. این طرح شامل یک قاب بادوام ساخته شده از پروفیل های آلومینیومی ‌و یک ورق محافظ ساخته شده از مواد غیر قابل نفوذ در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

این سازه‌ها به راحتی جمع می‌شوند و به طور قابل اعتماد استخر را از خاک، آفتاب و آب و هوای بد محافظت می‌کنند. بسته به چیدمان سایت و ابعاد استخر، می‌توانید سقف‌های گرد، بیضی و مستطیلی با ارتفاع‌های مختلف را انتخاب کنید. انواع این سقف‌ها در قسمت‌های قبلی معرفی شده‌اند.

مزایای سازه‌های متحرک

سقف‌های متحرک برای استخر مزایایی دارند که عبارتند از:

  • داشتن قیمت قابل قبول
  • نصب سریع و آسان
  • امکان جابجایی سازه و کنار گذاشتن آن برای زمستان
  • تطبیق پذیری بالا
  • استحکام و دوام
  • قابلیت استفاده برای تمام فصل‌ها
  • تنوع در مدل‌ها

سازه‌های بادوام ساخته شده از آلومینیوم و پلی کربنات عایق حرارتی خوبی را ارائه می‌دهند. این طرح مجهز به سیستم گرمایشی به شما امکان می‌دهد بدون توجه به زمان سال در استخر شنا کنید. با این حال، سازه‌های ثابت گران‌تر از سازه‌های متحرک هستند و حجیم به نظر می‌رسند. همچنین عناصر فلزی مستعد خوردگی هستند و نیاز به مراقبت دارند.

بخش‌های متحرک و سیستم راهنما تغییر ساختار را با توجه به شرایط آب و هوایی آسان می‌کند. در زمستان یک استخر سرپوشیده در زیر سقفی مطمئن برای آفتاب گرفتن و شنا است. سازندگان سقف‌های متحرک برای استخر را به شکل‌های گرد و مستطیلی ارائه می‌دهند. برای سازه‌های بلند و کشیده، سقفی به شکل طاق برای استخر مناسب است.

نصب سقف استخر متحرک

اگر در زمستان قصد استفاده از استخر را ندارید، نباید آشیانه دائمی‌ برای استخر بسازید. سقف‌های متحرک که نصب آنها زمان زیادی نمی‌برد، به طور قابل اعتمادی آب را از آلودگی محافظت می‌کنند. آن‌ها گرما را به خوبی حفظ کرده و از سرد شدن آب در شب‌های سرد اواخر بهار و اوایل پاییز جلوگیری می‌کنند. باز شدن و نصب مجدد سازه به معنای واقعی کلمه چند ثانیه طول می‌کشد.

نکاتی برای استفاده از سقف متحرک استخر

هنگام استفاده از سقف‌های متحرک برای استخر باید قوانین زیر را رعایت کنید:

  • تهویه ایجاد کنید یا استخر را به صورت دوره‌ای تهویه کنید. این کار از کپک زدن و خوردگی جلوگیری می‌کند.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن بخش‌ها و درها در اثر وزش باد، آنها را باز نگذارید.
  • سازه‌ها را به طور منظم با آب تمیز کنید و از محصولات پاک‌کننده حاوی ذرات ساینده استفاده نکنید.
  • قسمت‌های آسیب دیده سقف متحرک را به سرعت تعویض کنید. 

سفارش سقف متحرک استخر به گروه معماری هوبر

برای درست کردن این سقف‌های متحرک بهتر است از قبل با یک طراح مشورت کنید و موقعیت استخر به همراه انتظارات شما بررسی شوند. پس از آن سازه متحرک شما با متریال باکیفیت و در مدت زمان کمی‌آماده ساخته خواهد شد.

شرکت فنی مهندسی هوبر سفارش سایه بان متحرک را نیز می پذیرد. برای سفارش و یا بازدید از عکس‌ها و نمونه کارهای این گروه را بررسی کنید و از کارشناسان هوبر مشاوره رایگان دریافت کنید.

سخن پایانی

انواع سقف برقی و سازه های متحرک به راحتی نصب شده و فضایی ایمن برای استخر شما فراهم می‌کند. در این مطلب سقف متحرک استخر و انواع آن را به همراه ویژگی‌ها و مزایا معرفی کرده‌ایم.

توجه : این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و گروه معماری دژار هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]