تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل
17
مارس

تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل در چیست؟

اگر در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارید قطعا مطلع هستید که طی ۲۰ سال اخیر تا به امروز اهمیت بیشتری به امنیت و استحکام سازه های ساختمانی داده شده است. از این جهت که ایران مناطق حادثه خیز زیادی نظیر زلزله ،سیل و طوفان دارد ایمن سازی سازه ها بیش از پیش مورد توجه واقع شده است. با توجه به همین مسئله، با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی متخصصان، تولید مصالح ساختمانی مدرن مانند ساندویچ پانل و 3d پانل رونق پیدا کرد. به مرور زمان افراد زیادی متوجه شدند که پنل ساختمان چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟
همچنین دریافتند که تفاوت اصلی مصالح ساختمانی مدرن با مصالح ساختمانی سنتی چیست؟ برهمین اساس مزایا و کاربرد های آنها بیشتر شناخته شد و باعث شد این نوع محصول نسبت به مصالح سنتی طرفداران بیشتری پیدا کنند. پس از کسب آگهی در مورد اینکه پنل ساختمان چیست در اینجا شما را با تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل آشنا خواهیم ساخت تا عوامل موثر بر قیمت دیوار پیش ساخته پانلی را بهتر بشناسید.

تفاوت های ساندویچ پانل و 3d پانل چیست؟

همانطور که اشاره شد طی دو دهه اخیر به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت ساختمان‌سازی به طور چشمگیری توسعه یافته است و مصالح نوین زیادی وارد صنعت ساخت و ساز شده است. ساندویچ پانل‌ها و 3d پانل‌ها از مصالح جدید و کاربردی هستند که به علت مشخصات و قابلیت‌ های منحصربه‌فرد جایگاه موثری در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده اند. وزن کم، مقاومت بالا، سهولت نصب و حمل و نقل، مقاومت در برابر رطوبت و فشار و… از اصلی ترین دلایل برای خرید اینگونه محصولات هستند. با این وجود هریک از این محصولات تفاوت هایی دارند که بهتر است قبل از خرید بدانید. برهمین اساس در اینجا ما مهم‌ترین تفاوت‌های ساندویچ پانل با 3d پانل را معرفی می کنیم.

مهم‌ترین تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل

به‌طورکلی تفاوت های مشخصی بین ساندویچ پانل و 3d پانل ها وجود دارد ولی درواقع چندان زیاد نیست و همچنان تفاوت‌های بسیار کمی وجود دارد. بطوریکه این دو محصول را می توان در برخی موارد جایگزین یکدیگر کرد. با این وجود می‌توان گفت اصلی‌ترین تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل در تعداد لایه‌های آنها است.

  • ترکیب ساندویچ پنل شامل ۵ لایه است که شامل دو لایه محافظ داخلی و خارجی از جنس ورق‌ گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم می‌باشد. هریک از اینها با دو لایه چسب ویژه لایه‌های خارجی را با عایق میانی به یکدیگر متصل می‌کنند. علاوه براین جنس لایه میانی پنل‌ها پلی اورتان، پشم سنگ و …است.
  • 3d پنل ها نیز از سه لایه تولید می‌شوند. جنس هسته اصلی یا مرکزی آنها پلی استایرن و پشم سنگ است. لایه دوم آنها شامل یک شبکه‌ مفتولی به هم جوش خورده‌ است که نقش آنها محافظت از عایق‌ها می باشد. در لایه آخر یا همان لایه سوم لایه بتنی به کار برده شده است.
  • در دیوارهای پیش ساخته سه بعدی پس از عایق یک لایه مش فولادی قرار گرفته است به طوری که در ساندویچ پانل‌ها ورقه های گالوانیزه‌ای قرار داده شده است.
  • فرایند نصب ساندویچ پانل‌ نسبت به تری دی پنل ساده تر است و طی ۴ مرحله انجام می‌شود. ولی نصب دیوارهای سه بعدی در ۸ مرحله انجام می شود.
  • تری دی پانل‌ها برای اجرای ابعاد بازشو محدودیت دارند و متاسفانه تا به امروز این قابلیت ایجاد نشده که آنها را بازیافت یا مجدد استفاده کرد.
  • دیوارهای پیش ساخته سه بعدی را می‌توان به عنوان دیوارهای باربر، غیر باربر و پانل سقفی در عملیات استفاده کرد. برهمین اساس نیاز بهتهیه یونولیت های سقفی کاهش می یابد.
  • تفاوت عمده و مهم این محصولات از دید کاربران تنوع بیشتر در طراحی 3d پنل نسبت به ساندویچ پانل‌ است.
ساندویچ پانل بخریم یا 3d پانل

ساندویچ پانل بخریم یا 3d پانل؟

درنهایت بعد از بررسی تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل شما می توانید پس از اطلاع از قیمت دیوار پیش ساخته پانلیانتخاب بهتری داشته باشید. شما می توانید با توجه به مزایای هرکدام از آنها و قابلیت های که ذکر شد انتخاب راحت تر داشته‌ باشید. بااین وجود چیزی که مشخص است کاربرد بیشتر دیوارهای سه بعدی در سازه‌های مسکونی است. در حالی که ساندویچ‌ پنل‌ها را عمدتا در ساخت سوله، سالن و … به کار می برند. همچنین از آنجایی که این نوع دیوارهای پیش ساخته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند بیشتر در سردخانه‌ها، بیمارستان‌ها و … کاربرد دارد.

کلام پایانی

همانطور که مطالعه کردید مهم ترین تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل در کاربرد و نحوه نصب هریک از آنها می‌باشد. برهمین اساس باید به این نکته که بهترین نوع پنل ساختمان چیست و نازلترین قیمت 3d پانل سقفی چقدر است توجه داشت. بنابراین ویلا ۲۰ به مشتریان خود این اطمینان را می بخشد که آنها کمترین قیمت دیوار پیش ساخته پانلی را ارائه دهند. البته قیمت هر متر مربع 3d پانل به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد که بهتر است قبل از خرید با کارشناسان باتجربه در سایت ویلا ۲۰ مشورت کنید تا اطلاعات کامل تری کسب کنید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]